Pacjentka z mapą w rękach

Znajdź lekarza w okolicy

Pacjentka trzyma kartkę z kalendarza

Wybierz termin i godzinę

Pacjentka rezerwuje termin

Zarezerwuj wizytę

Pacjentka rezerwuje termin

Przyjdź na wizytę

Umów się do lekarza na NFZ lub prywatnie.

Znajdź wolny termin wizyty teraz!
Roślinne źródła potasu (orzechy, bakalie, strączki, awokado, banany, nasiona, płatki owsiane).

Potas – badanie, normy, niedobór, nadmiar. Rola potasu w organizmie.

Potas to pierwiastek, który obok sodu, występuje w organizmie w największych ilościach. Najwięcej jest go w tkance mięśniowej, dlatego jest niezbędny do prawidłowej pracy serca. Jego odpowiednie stężenie jest tak ważne dla zachowania zdrowia, ponieważ niebezpieczny jest zarówno jego niedobór, jak i nadmiar. Jakie powinno być stężenie tego pierwiastka w ludzkim organizmie? Czy niedobór potasu to powszechne zjawisko w krajach rozwiniętych?

Pęczek podłużnych buraków ćwikłowych z botwiną.

Wybieramy najzdrowsze warzywa do naszego ogrodu

Warzywa to skarbnica witamin, soli mineralnych, antyoksydantów i błonnika pokarmowego. Wiele badań dowodzi, że ich spożycie korzystnie działa na nasze zdrowie. Oczywiście, warzywa różnią się zawartością substancji prozdrowotnych, dlatego warto zastanowić się, które z warzyw najbardziej nam się przysłużą. Samodzielnie wyhodowane, ekologiczne warzywa to wyjątkowa korzyść dla kondycji naszego organizmu. Sprawdź, jakie gatunki powinny się znaleźć w przydomowym ogrodzie.

Kobieta w stroju sportowym na plaży. Nawadnia się po treningu.

Elektrolity latem – dlaczego trzeba pamiętać o ich uzupełnianiu?

Latem wysokie temperatury powodują, że częściej się pocimy i tracimy więcej wody, a wraz z nią cenne elektrolity, które stymulują gospodarkę wodno-elektrolitową i sprawiają, że nasz organizm może poprawnie funkcjonować. Niedobór elektrolitów w organizmie wiąże się z różnymi zaburzeniami i może powodować różne objawy, od złego samopoczucia, aż po omdlenia. Lato to okres, w którym szczególną uwagę powinniśmy przyłożyć do uzupełniania elektrolitów. Dlaczego?

Literka C i połówka pomarańczy na pomarańczowym tle, symbolizujące witaminę C.

Szkorbut – czym jest? Objawy szkorbutu. Niedobór jakiej witaminy powoduje szkorbut?

W obecnych czasach szkorbut jest znany głównie z książek.Szkorbut, czyli choroba spowodowana niedoborem witaminy C. Kiedyś choroba ta dotyczyła przede wszystkim marynarzy czy piratów, którzy mieli utrudniony dostęp do produktów zawierających tę witaminę. Na szczęście, obecnie szkorbut występuje rzadko, choć niestety się zdarza. Dotyczy krajów skrajnego ubóstwa, osób z wyniszczonym organizmem (alkoholizm) lub na silnie restrykcyjnej diecie. Czym dokładnie jest szkorbut i jak się objawia?

Kobieta przygotowuje napój zgodnie z zasadami diety SIRT.

Dieta SIRT (dieta Adele) – czy jest skuteczna i bezpieczna? Przykładowy jadłospis dla diety SIRT

Żyjemy w czasach w których dużą wagę przywiązuje się do wyglądu, szczupłej sylwetki oraz bycia “fit”. Coraz częściej słyszymy o nowych modnych dietach, które wręcz gwarantują nam szybką utratę zbędnych kilogramów w bardzo szybkim czasie. W dobie internetu często bierzemy przykład od swoich ulubionych piosenkarzy, aktorów czy innych sławnych osób. Jednak czy powinniśmy się wzorować na osobistych doświadczeniach innych osób czy jednak lepszym rozwiązaniem jest wizyta u specjalisty? Czym jest coraz bardziej popularna dieta SIRT? Czy jest ona skuteczna i przede wszystkim bezpieczna dla organizmu?

Kobieca ręka sięgająca po kanapkę. Obok talerze z innymi, zdrowymi posiłkami.

Co jeść na diecie?

Catering dietetyczny to od kilku lat jeden z najpopularniejszych sposobów na to, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Okazuje się jednak, że nie tylko – w zależności od typu diety oraz jej kaloryczności, można bowiem zbudować swoją sylwetkę. Coraz więcej Polaków decyduje się również na taką formę żywienia ze względu na brak czasu! Gotowanie, zwłaszcza w trakcie diety, wymaga wielu godzin spędzonych w kuchni. Gotowe pudełka zwalniają nas z tego obowiązku. Dieta pudełkowa to również wygodna alternatywa dla jedzenia typu fast food. Na czym jeszcze polega taki fit catering? Przeczytaj i dowiedz się, co się je na diecie pudełkowej!

Zapotrzebowanie kaloryczne

Zapotrzebowanie kaloryczne: jakie jest prawidłowe zapotrzebowanie kaloryczne dla kobiet i mężczyzn? Jak je obliczyć?

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne jest to ilość energii pochodzącej z pożywienia, którą każdego dnia należy dostarczyć do organizmu tak, aby pokryć jego wydatki energetyczne związane z przemianą metaboliczną oraz aktywnością fizyczną. Dobowe zapotrzebowanie na energię osób dorosłych zmienia się w różnych okresach życia. Jakie jest prawidłowe zapotrzebowanie kaloryczne? Jak prawidłowo obliczyć całodzienne zapotrzebowanie?