Pacjentka z mapą w rękach

Znajdź lekarza w okolicy

Pacjentka trzyma kartkę z kalendarza

Wybierz termin i godzinę

Pacjentka rezerwuje termin

Zarezerwuj wizytę

Pacjentka rezerwuje termin

Przyjdź na wizytę

Umów się do lekarza na NFZ lub prywatnie.

Znajdź wolny termin wizyty teraz!
Antyoksydanty - jak i po co uzupełniać w nie swoją dietę?

Antyoksydanty (przeciwutleniacze) - jak i po co uzupełniać w nie swoją dietę?

Antyoksydanty (przeciwutleniacze) - w ostatnich latach to określenie stało się bardzo popularne. Coraz więcej mówi się o niesamowitych korzyściach dla naszego zdrowia płynących z włączenia do swojej diety produktów bogatych właśnie w antyoksydanty - i to nie bez powodu. Udowodniono, że spowalniają one procesy starzenia, zmniejszają ryzyko wystąpienia cukrzycy, chorób serca czy chorób nowotworowych. Czy antyoksydanty są receptą na długowieczność? Jakie inne cenne właściwości posiadają te związki? Co warto jeść, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę antyoksydantów?

Czy niedobór słońca w ciąży może być szkodliwy?

Czy niedobór słońca w ciąży może być szkodliwy?

O szkodliwym działaniu słońca mówi się dużo. I nie bez powodu. Udowodniono, że promieniowanie UV stanowi najważniejszy czynnik środowiskowy odpowiedzialny za powstawanie czerniaka oraz innych nowotworów skóry. Szczególnie wrażliwe na działanie słońca są kobiety w ciąży, u których dużo łatwiej o niebezpieczny w skutkach udar słoneczny, niż w przypadku innych osób. Dodatkowo brak ochrony przeciwsłonecznej w okresie ciąży może doprowadzić do pojawiania się nieestetycznych przebarwień na skórze (tzw. ostuda). Dlatego przyszłe mamy powinny szczególnie zadbać o odpowiednią ochronę przeciwsłoneczną. Z drugiej strony, słońce odpowiada za skórną syntezę witaminy D, tak ważnej dla prawidłowego przebiegu ciąży i rozwoju płodu. Czy więc niedobór słońca jest równie niebezpieczny jak jego nadmiar?